wtorek, 6 września 2016

Fraud and stealing - Złodziejskie strony

Staram się być ostrożna przy korzystaniu z internetu. Staram się być uczciwa i chciałam legalnie oglądnąć film, który jest już niedostępny w kinie. Szukałam platform VOD i trafiłam na bestpleyer.tv.
  
Strona linkuje kolejną, która obiecuje całe filmy z lektorem polskim. Oto ona http://filmyonline99.pl/

Wybrałam film i pojawił się taki obrazek.


Pewnie jednak jestem wciąż naiwna, bo wysłałam SMS, za 31 groszy jak mi się wydawało.
Dostałam zwrotnie: "Aby otrzymać kod dostępu wyślij jeszcze jedną wiadomość SMS na numer 92579 o treści KOD". Myślę OK, jeszcze raz 31 groszy - wysłałam. Potem jeszcze jedną o treści PIN. Wysłałam. W sumie ok złotówki. Dostałam Kod, wpisałam i niespodzianka, zamiast filmu dwuminutowy trailer, który jest w sieci bezpłatnie. To nie koniec - bo te sms-y kosztowały mnie - 31 zł o czym poinformował mnie operator sieci. Opisuję ten przypadek, aby podać stronę złodziei http://filmyonline8.pl/.

Ze strony bestpleyer.tv.
wchodzimy na strony raz filmyonline8.pl lub filmyonline99.pl.
Obie działają tak samo, mam zamiar złożyć skargę do Powiatowego Rzecznika Konsumentów i będę nagłaśniać to na różnych stronach w sieci. Nie można pozwalać na łamanie prawa i wyciąganie pieniędzy - proszę rozpowszechnijcie to i linkujcie aby ostrzec innych.

5 komentarzy:

  1. Dziękuje za informację! Niestety oszustów liczących na łatwy zarobek nie brakuje...

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie chcę Cię w żaden sposób urazić bo ktoś wykorzystał Twoją naiwność jednak dziwi mnie że nadal są ludzie którzy dają się nabierać na tego typu nieuczciwe praktyki.
    Po pierwsze - legalne serwisy vod jesli oferują filmy z polskim lektorem, to są to filmy które były już wyświetlane w tv, zagraniczne filmy kinowe jeśli są dostępne to z napisami (chyba że to bajki które są dubbingowane już w dystrybucji kinowej),
    po drugie - ceny na legalnych serwisach wahają się od 5 do 10 a nawet 20zł za dostęp do filmu,
    po trzecie - żaden legalny serwis nie każe wysyłać dodatkowych smsów, od razu dostaje się kod do wykorzystania.
    Każda sytuacja w której za płatny dostęp do jakichkolwiek treści początkowa opłata jest w groszach a następnie przychodzi prośba o kolejnego smsa jest sygnałem iż jest to oszustwo i próba wyłudzenia większych pieniędzy! Każda strona automatycznie przekierowująca na inne jest podejrzana!
    Dlatego jeśli już korzystasz z tego typu serwisów to albo upewni się czy są legalne i wtedy płać po około 10 zł za film, albo szukaj na tych działających niezbyt legalnie filmów dostępnych darmowo z napisami, może w nie najwyższej jakości i być może z ograniczeniem transferu danych czy limitem czasowym, ale za to bezpłatnie.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Przecież wystarczy wejść na cda.pl i masz tysiące filmów i seriali za darmo. A jeżeli pojawia się informacja żeby wysłać sms to wtedy powinien włączyć się alarm w głowie. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Zdzierstwo... po prostu zdzierstwo.

    OdpowiedzUsuń
  5. Zdzierstwo... po prostu zdzierstwo.

    OdpowiedzUsuń