niedziela, 25 września 2016

Cała Polska dzierga piórkowe sweterki



Piórkowe sweterki dziergałam zanim po blogach rozlała się fala CPDPS. 
 Pierwszy to był kardigan z włóczki bardzo cieniutkiej, bo 275 m w 25 g czyli z Angel Bergere de France, który zrobiłam ponad 5 lat temu. Kardigan "Zachmurzone niebo" zaprojektowany przez naszą niezrównaną dziewiarkę Gabi.
 A potem posypały się kolejne - kolorowe z włóczki Fantastico, którymi zaraziła nas Makunka.
Ponieważ Angel jest niestety włóczką nietrwałą musiałam na nadchodzącą jesień wydziergać lekki i ciepły kardigan do pracy. Z 5 moteczków (25 g) włóczki Silk YarnArt, powstała kolejna wersja projektu Gabrysi. Aby ożywić grafit wykorzystałam resztkę Alpaki Boucle BC Garn i wykończyłam plisę na przodzie szlachetną włóczką Kid-Silk Drops. I oto mój udział w pięknej akcji CPDPS.




Sweter jest zrobiony z bardzo szlachetnej włóczki (jedwab, mohair i wełna merino), obecnie już niedostępnej. Jest obszerny, a jednocześnie bardzo lekki i ciepły - idealny na jesienne chłody.




Dobrze sprawdził się na wrześniowym wyjeździe do Oświęcimia.




Odwiedziliśmy w Oświęcimiu kościół Św. Maksymiliana Kolbego, do którego monumentalne drzwi wykonał ojciec Jacka - rzeźbiarz Jan Siek. To jedne z trzech par drzwi odlanych z brązu.


10 komentarzy:

  1. Śliczny ! Zwykły, bez udziwnień, praktyczny. Takie swetry są najlepsze i zawsze chętnie noszone. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, sweterek bardzo się przyda, bo idą chłody, a fason sprawdzony- po raz trzeci go wydziergałam. Pozdrawiam.

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. Dziękuję, z pewnością jest mięciutki i ciepły. Pozdrawiam:)

      Usuń
  3. Wspaniały sweterek :-) Piękna mieszanka kolorów i świetny fason - bardzo mi się podoba :-)
    Drzwi niesamowite !
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kasiu, dziękuję za odwiedziny i miłe słowa. Doceniam, że zaglądasz i komentujesz. Pozdrawiam.

      Usuń
  4. Jolu, bardzo ładnie zaprezentowałaś swój śliczny kardiganik. Dziękuję za reklamę i wszystkie miłe słowa.Swoją drogą mam ogromną ochotę na taki lekki i ciepły i otulaśny kardi.Chyba znów sięgnę po wzór Zachmurzonego.Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gabi,zasługujesz na każdą reklamę, twoje Twoje udziergi piękne są. A ten projekt daje wiele możliwości realizacje. Serdeczności.

      Usuń
  5. Śliczny sweterek :) ja właściwie dopiero teraz dowiaduję się o akcji CPDPS... A kościół Maksymiliana mam po sąsiedzku. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń