czwartek, 9 czerwca 2011

Dianna shawl - step by step

Chusta wykonana z 3 motków  Delight Drops 13, druty nr 4


Wzór do ściągnięcia na raverly
http://www.ravelry.com/patterns/library/dianna  
Chusta wykonana jest metodą entrelaca - ale dla początkujących w tej technice jest łatwiejsza niż entrelac w prostokącie, bo robimy cały czas kwadraty, a nie musimy kombinować przy bocznych trójkatach. Najładniejszy efekt uzuskuje się przy włóczce cieniowanej lub różnokolorowej, robiłam tę chustę z włóczki NORO (wcześniejsze posty), z Delight Dropsa i mam zaczęte własne projekty z kolorowego bambusa Alize. Zapraszam do dziania, napewno się uda ! 

Robimy pętelkę na drucie

 Nabieramy 12 oczek  metodą z kciuka , 
po angielsku backward-loop cast-on - mamy na drucie 13 oczek


Zaczynamy wyrabiać pierwszy kwadrat - według wzoru listka na 13 oczkach


Kwadraty robimy w rzędach odwracając robótkę  i kolejne kwadraty będziemy robić jak ten pierwszy, pozostałe czekają.
Kończymy pierwszy kwadrat, zostawiamy 12 oczek na drucie 
i nabieramy z kciuka 12 oczek na następny kwadrat - trzynaste oczko pochodzi z pierwszego kwadratu, w ten sposób co drugi rząd zamykamy kolejne luźne oczka z pierwszego kwadratu.
Wyrabiamy następny kwadrat z listkiem, jednocześnie łączymy kwadraty,  przerabiając razem po jednym oczku z gotowego już  kwadratu i ostatnim oczku z kwadratu przerabianego, co drugi rząd

 Mamy dwa połączone kwadraty i 13 oczek na drucie, na brzegu pierwszego kwadratu nabieramy 12 oczek


 Zostawiamy 12 oczek z drugiego kwadratu i przerabiamy wzór liścia na 13 oczkach (12 nabrane na brzegu, trzynaste oczko z drugiego kwadratu)

 Wyrabiamy trzeci kwadrat na 13 oczkach - bez łączenia



Dalsza część instrukcji niebawem... 


14 komentarzy:

  1. Piękne rzeczy tworzysz będę tu często zaglądać
    http://robotkowykacikkasi.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Już sobie zanotowałam i zaczynam dziergać, podoba mi się bardzo Twoja Dianna tylko nie wiedziałam jak się do niej zabrać. Więc się zgłaszam do lekcji gotowa ;) Pozdrówka. Agnieszka.

    mojedzierganehobby.bloog.pl

    OdpowiedzUsuń
  3. Witaj, doczekałam się!!! Wkrótce wakacje i czas na dzierganie. Na pierwszym miejscu jest Dianna. Dziękuję za początek kursiku. Pozdrawiam. Ewa

    OdpowiedzUsuń
  4. Chusta przecudna! Przecudna!
    Bardzo chcę ją popełnić, ale nie wiedziałam jak ją zrobić.
    Bardzo dziękuję za lekcje. Wpadnę z chęcią na kolejne.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Melduję że czekam na kolejny "step forvard" ;) Pozdrówka Pani Psor ;)


    mojedzierganehobby.bloog.pl

    OdpowiedzUsuń
  6. Wszystkiego najlepszego w dniu urodzin!!! Spełniania marzeń i planów dziewiarskich, oraz szczęścia i tylko szczęścia w życiu prywatnym :o)

    OdpowiedzUsuń
  7. Chusta obłędna! Bardzo mi się podoba. W temacie chust jestem początkująca, ale może spróbuję nauczyć się dziergania takiej chusty, bo instrukcja podana przez Ciebie wygląda zachęcająco :)
    Pozdrawiam słonecznie :)
    Katarzyna

    OdpowiedzUsuń
  8. Witam serdecznie , mam problem , uczę się dopiero entrelaca i nie wiem co robię źle że drugi kwadrat wychodzi mi dwa razy dłuższy od pierwszego? :-( z góry dziękuję za odpowiedź :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Piękne dzięki za super wytłumaczenie wzoru jest taki prosty jeśli ktoś tak dobrze go wytłumacz Pozdrawiam i jeszcze raz dziękuje

    OdpowiedzUsuń
  10. entrelaca nauczyłam się jakiś czas temu,ale nie wiedziałam jak wrobić go w chustę.Dzięki twojemu świetnemu opisowi wszystko jasne i proste,a próbka chusty już zrobiona. Wielkie dzięki.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  11. Piękna ta chusta i kusisz mnie ,żebym wreszcie nauczyła się entrelaca.Pozdrawiam i zapraszam na mój blog.

    OdpowiedzUsuń
  12. Mam szczęście, teraz dopiero trafiłam na Twojego bloga. Zawsze marzyła mi sie ta chusta, a teraz dzieki Tobie zacznę ja dziergać. Mam nadzieję, że sobie poradzę. Jutro do pasmanterii po włóczkę. Dzięki. Liczę na Twoja podpowiedź w razie jakiegoś problemu.Dziekuje i pozdrawiam serdecznie - Izabela

    OdpowiedzUsuń
  13. Wspaniała! Chust mam już w nadmiarze, ale chyba się skuszę :). Fajna odmiana entrelaca, piękne kolory. Pozdrawiam :).

    OdpowiedzUsuń
  14. Witam serdecznie
    czy ta włóczka Delight Drops 13 nie gryzie? po prostu nie mogę dotykać do skóry wszystkiego co "gryzie" a ogromnie kolory mi pasują.. Będę wdzięczna za odpowiedź.
    Pozdrawiam..

    OdpowiedzUsuń