poniedziałek, 10 lipca 2017

Fun KAL on Raverly

Miałam przyjemność od 30 czerwca do 9 lipca uczestniczyć na Raverly we wspólnym robieniu chusty. Chusta przepiękna - wzór Anne-Lise Maigaard - Tinkerbells Shawl.


Chciałam wykorzystać nowość zakupioną w Liloppi włóczkę bawełnianą Liloppi Souffle.  Motki są duże 280 g i 900 metrów. Dziergałam  z Souffle o nazwie "japońska wiśnia" i zostało mi z niego 110 g.

Zdjęcie ze strony sklepu

W tym KALu kolejne części wzoru dostawaliśmy dopiero po zaprezentowaniu  postępu pracy.

A tak wyglądały moje:


 Jak widać nitkę ciągnęłam ze środka bobbina.



Trudno uchwycić kolor, ale wiele radości sprawiały mi zmiany koloru. Włóczka składa się z 6 pasm, które zmieniają się po 2, dodatkowo są  one okręcone poliestrowym włóknem, dzięki czemu nic się nie rozwarstwia i nie zahacza. Na chustę wystarczyło 170 g, dlatego nie doszłam do czystego ecru. 

Bawełna jest jednak trudna do blokowania, w trakcie naciągania mokrej chusty nie poddała się tak jak wełniane - wymiary po naciągnięciu nieznacznie się zwiększyły.


Wzór jest prześliczny, widać to  w trakcie blokowania. Po wyschnięciu ażury nieznacznie się "zmniejszyły" - teraz wiem, dlaczego nigdy nie robiłam chusty na drutach z bawełny. I wiem, że będę musiała jeszcze raz zmierzyć się z tym wzorem, wykorzystując tym razem wełnę lub jedwab.

Tak prezentuje się następnego dnia po blokowaniu - w lipcowym słońcu.







 

15 komentarzy:

  1. Cudna - fajny wzór ! Pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękna!
    I nietypowo się ją robi jak widzę :)
    Zastanowię się czy nie mam tu w szafkach czegoś, z czego mogłabym ją zrobić...
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Cudna uroda chusty zachwyca, bawełna Souffle zaskakuje kolorem. Piękna i dodam to czego nie widać na zdjęciach, miękka i bardzo przyjemna w dotyku. Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  4. Cos bajecznie pieknego Ci wyszlo z tym kolorem. Wzor od dolu chusty musialo byc ciezko na drutach. Podziwiam precyzje. Cudna. Gratuluje

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękna i te przejścia kolorów . Gratuluję ! Marzena .

    OdpowiedzUsuń
  6. Przecudna ! Kolory śliczne, a wzór rewelacja no i widać rękę mistrzyni. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Cos pięknego. Wzór ...marzenie. Ale pewnie b.trudny. Ale rezultat olsniewający. Pozdrawiam serdecznie. - wrzosiec

    OdpowiedzUsuń
  8. Jaka piękna, wzór wart włożonego wysiłku. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo efektowna! Bardzo ciekawy i piękny wzór:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Długo mnie tu nie było.
    Ale to co porobiłaś twoimi zdolnymi paluszkami to szok!!! Te ostanie czapki są niesamowite a powyższa chusta rozłożyła mnie całkowicie. Prześliczna !! A jaka precyzja!! Doskonała!!
    To jest "bajkowa koronka":))

    Tylko powiedz kiedy będziesz miała tzw. wolny czas:))

    Pozdrawiam
    Lucyna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam wolny czas. Skończyłam zlecenie i kończę właśnie duży projekt. Serdeczności na święta dla całej Rodziny.

      Usuń